Algemene voorwaarden Hondenpension

Lees hieronder onze Algemene voorwaarden van het Hondenpension.

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. HONDENPENSION: De eigenaar en medewerkers van Hondengedragscentrum DogMission, die de tijdelijke huisvesting en verzorging van gastdieren aanbiedt.
2. KLANT: De persoon die bij het hondenpension de reservering heeft gemaakt.
3. GASTDIER: Het huisdier van de klant, waarvoor de reservering wordt/is gemaakt.
4. RESERVERING: De afspraak tussen hondenpension en klant om het gastdier gedurende een vooraf overeengekomen periode te huisvesten en te verzorgen, tegen het op het moment van in ontvangst nemen van het gastdier geldende tarief.
5. VACCINATIES: De op het moment van de gereserveerde periode geldende vaccinatieverplichtingen, waarover het dierenpension de klant informeert en waaraan de klant moet voldoen.

Artikel 2 – Algemeen

1. Voor het eerste verblijf van het gastdier in het hondenpension wordt door het hondenpension een klantenkaart (digitaal) aangemaakt, waarvoor in ieder geval de volledige naam, adres en telefoonnummer van de klant, gegevens ten aanzien van het gastdier, naam, ras, geslacht, leeftijd en eventuele bijzondere kenmerken, nodig is.
2. Deze algemene voorwaarden zijn op alle reserveringen van toepassing, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
3. Bij reservering wordt door de klant automatisch akkoord gegaan met deze algemene voorwaarden.
4. Alle gereserveerde dagen worden in rekening gebracht, ook al wordt het dier eerder opgehaald tenzij anders is afgesproken.
5. Het hondenpension stelt bezoekers in de gelegenheid om op afspraak de dierenverblijven te bezichtigen.
6. Het verblijf van het gastdier is op eigen risico van de klant. De klant blijft aansprakelijk voor uw hond, ook al verblijft uw hond in een pension. Dit is ook zo vastgelegd in de wet, artikel 6:179 BW. Indien uw hond tijdens een verblijf schade veroorzaakt (aan wie of wat dan ook), dan komen deze kosten voor rekening van de klant. Meestal kan u deze kosten verhalen op uw WA-verzekering. Controleer voor verblijf of uw wa verzekering klopt en of uw huisdieren meeverzekerd zijn.

Artikel 3 – De betaling

1. In de verblijfskosten zijn inbegrepen de kosten van verzorging en huisvesting van het dier en de verschuldigde BTW.
2. Tenzij anders is overeengekomen, vindt betaling van het openstaande bedrag plaats aan het einde van het verblijf. Dit kan contant of via factuur die de klant na afloop ontvangt.
3. De prijs voor een overnachting bedraagt 37,50 euro per hond, per 24 uur. Ook wanneer u uw hond alleen voor de nacht brengt, wordt een bedrag van 37,50 euro berekend. Brengt u uw hond bijvoorbeeld ’s ochtends en haalt u hem de volgende dag in de middag weer op, geldt een volledige dag/nacht en 1 opvangdag (dus 37,50 euro + 25 euro) Prijswijzigingen voorbehouden.
3. Het vervroegd ophalen van het gastdier geeft geen recht op gedeeltelijke teruggaaf van de pensionprijs, tenzij anders overeengekomen.
4. De klant is in verzuim vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. Het hondenpension verstrekt of zendt na het verstrijken van die datum een betalingsherinnering en geeft de klant de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering alsnog te betalen.
5. Als na het verstrijken van de datum van de betalingsherinnering nog steeds niet is betaald kan tot gerechtelijke of buitengerechtelijke incasso worden overgegaan. De hiervoor gemaakte kosten zijn voor rekening van de klant. Het hondenpension is tevens gerechtigd rente in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de afgesproken betalingsdatum. De rente is gelijk aan de wettelijke rente.
6. Het hondenpension heeft altijd het recht om vooraf afwijkende betalingsvoorwaarden te stellen, in geval gerede twijfel bestaat dat de klant niet of niet volledig zal betalen.

Artikel 4 – De annuleringsregeling

1. Bij annulering van het verblijf door de klant, ongeacht welke reden(en) dan gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen:
– Annulering tot 2 maanden voor het ingaan van de overeenkomst: geen kosten
– Annulering tot 1 maand voor het ingaan van de overeenkomst: 50 % van de prijs
– Annulering tot 2 weken voor het ingaan van de overeenkomst: 75 % van de prijs
– Annulering binnen 2 weken voor het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs
2. Bij ziekte of overlijden van het gastdier is annulering kosteloos mits een verklaring van de dierenarts kan worden afgegeven.

Artikel 5 – Rechten en plichten van het hondenpension

1. Het hondenpension verplicht zich tot het zorgvuldig en diervriendelijk huisvesten, voeden en verzorgen van het gastdier en zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de klant.
2. Het hondenpension is gerechtigd toegang tot het pension te weigeren voor het gastdier, indien het gastdier niet beschikt over de door het pension verplicht gestelde entingen. Het gastdier dient minimaal 2 weken voor de pensionperiode te zijn ingeënt tegen hondenziekte parvo/ weil (cocktail) en kennelhoest. Gastdieren met besmettelijke ziektes en/of aandoeningen worden niet geaccepteerd.
3. Het hondenpension brengt het gastdier zelf naar het verblijf.
4. Indien de klant zonder voorafgaand overleg met het hondenpension, het gastdier niet binnen 1 week na het einde van de reservering ophaalt, zal het hondenpension de klant per aangetekend schrijven sommeren het gastdier op te halen binnen 3 dagen. Indien de klant niet aan deze sommatie voldoet, heeft het hondenpension het recht om het gastdier naar een asiel te brengen. De klant blijft daarbij nog steeds gehouden om de uiteindelijke pensionprijs te voldoen, vermeerderd met eventuele asiel kosten.
5. Het hondenpension is niet aansprakelijk voor schade of vermissing van persoonlijke bezittingen als halsband- en lijn, manden, kussens, speeltjes etc.
6. Er kunnen foto’s en filmpjes geplaatst worden van uw hond op de social media of website van DogMission. Wilt u dit niet, geef dit dan aan op uw reserveringsformulier.

Artikel 6 – Rechten en plichten van de klant

1. De klant is verplicht op het reserveringsformulier, alle relevante gegevens te melden die van belang zijn voor een goede en verantwoordelijke huisvesting en verzorging van het dier.
2. De klant is aansprakelijk voor schade ten gevolge van het niet vermelden van de juiste gegevens en documenten met betrekking tot het gastdier en voor schade die door afwijkend gedrag van het gastdier is veroorzaakt.
3. De klant is verplicht bij het brengen van het gastdier een geldig bewijs van vaccinatie af te geven. Bij het ophalen van het gastdier wordt dit bewijs weer terug gegeven aan de klant.
4. Het gastdier dient vrij te zijn van vlooien en wormen. Indien het dierenpension bemerkt dat dit niet het geval is, zal het gastdier door het hondenpension worden behandeld. De kosten zijn voor rekening van de klant.
5. Reuen moeten gecastreerd of chemisch gecastreerd zijn. Bij chemische castratie dient er 6 weken tussen te zitten tussen het toedienen van de chemische castratie en een verblijf in het pension, dit in verband met de inwerktijd.
6. Loopse teven zijn niet welkom! Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat uw hond loops wordt als zij hier op vakantie is. In dat geval wordt uw hond apart gehouden van de andere honden i.v.m. onrust in de groep en eventuele dekkingen die plaats kunnen vinden. Als uw hond loops wordt tijdens het verblijf, geldt er een toeslag van 20% over het totaalbedrag.
7. Elk gastdier moet voorafgaand aan het vakantieverblijf 1 keer verplicht een proefnacht en dag hebben gehad. Deze proefnacht/dag wordt in overleg met DogMission zsm gepland na het maken van de reservering.

Artikel 7 – Ziekte en/of overlijden van het gastdier

1. Bij ziekte van het gastdier zullen wij altijd eerst contact opnemen met de eigenaar of contact persoon. Wanneer er een levensbedreigende situatie is of wij u niet kunnen bereiken, zullen wij altijd direct contact opnemen met de dierenarts en vervolgens direct contact opnemen met de eigenaar of contact persoon.
2. De klant machtigt het hondenpension om in geval van ziekte van het gastdier (of een redelijk vermoeden van ziekte) tijdens het verblijf op kosten van de klant een dierenarts te bezoeken en de maatregelen te nemen die nodig zijn.
3. Wanneer blijkt dat voor het herstelproces van het gastdier kostbare veterinaire maatregelen nodig zijn, wordt dit gemeld bij de klant of bij de door de klant aangewezen contactpersoon. Wanneer de hiermee verbonden contacten niet vlot tot stand kunnen komen en als gevolgd daarvan een eventuele vertraging optreedt in de behandeling van het gastdier, kan het hondenpension dit niet worden toegerekend.
4. Indien het gastdier tijdens het verblijf in het hondenpension onverhoopt komt te overlijden, stelt deze de klant of diens contactpersoon hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.